Vítame Vás na našej stránke!

 

Nové logo školy, navrhnuté k 25.výročiu založenia školy

 

          

Plán činnosti metodického združenia

1.–2. ročníka na školský rok 2011/2012

 

Vedúca MZ:

PaedDr. Gabriela Knapová:         triedna  učiteľka  I. B triedy

 

Členovia MZ:

Mgr. Viola Burianková:                 triedna učiteľka I. A triedy 

Mgr. Stela Lexmanová:                 triedna učiteľka II.A triedy

PaedDr. Ľudmila Sukubová        triedna učiteľka II.B triedy

 

Výber z hlavných úloh MZ, zaradených do plánu práce školy:

 

  • Uplatňovať a dôsledne plniť UO, tematické výchovno-vzdelávacie plány , štátny vzdelávací program , prílohy ISCED 1  a iné schválené pedagogické dokumenty podľa „Metodických pokynov a POP MŠ SR na školský rok 2011 / 2012“.
  • Neprekračovať požiadavky učebných osnov a dôsledne dodržiavať Metodické pokyny č. 7/ 2009- R MŠ SR na hodnotenie a klasifikáciu žiakov ZŠ zo dňa 28.4.2009.  Pri hodnotení a klasifikácii prospechu a správania nehodnotiť negatívne tie výkony dieťaťa, ktoré sú ovplyvnené jeho zdravotným stavom, ak z tejto príčiny dieťa nemá možnosť splniť alebo vykonať ich lepšie.
  • Vo výchovno-vzdelávacom procese používať stratégie , ktoré budú rozvíjať kľúčové kompetencie v súlade so štátnym vzdelávacím programom.
  • Pri hodnotení žiakov sa zamerať na priebežné hodnotenie .
  • Dodržiavať metodické pokyny na hodnotenie a klasifikáciu žiakov s vývinovými poruchami učenia -príloha č. 2 Zásady hodnotenia žiaka so zdravotným znevýhodnením začleneného v základnej škole k metodickému pokynu č. 22/2011 z 1.5.2011 na hodnotenie žiakov základnej školy 
  • Dodržiavať metodicko-informatívny materiál pre žiakov s poruchami správania schválený MŠ SR dňa 31. 8. 2004 rozhodnutím č. CD-2004-12004/23602-1:095 s platnosťou od 2. 9. 2004.
  • Na vychádzkach poukazovať na negatívne dôsledky ľudskej činnosti na krajinu, prírodu a zvieratá. Zamerať sa na pozitívny vzťah detí k ochrane životného prostredia.

·        Posilňovať čitateľskú gramotnosť aj formou mimoškolských aktivít, ďalej aktívnym počúvaním a čítaním s porozumením .

  • Rozvíjať formy a metódy boja proti drogovej závislosti žiakov.
  • V zmysle Dohovoru o právach dieťaťa zabezpečovať aktívnu ochranu detí pred sociálno-patologickými javmi.
  • Rozvíjať osvetovú , vzdelávaciu a výchovnú činnosť, s dôrazom na environmentálnu výchovu zameranú na :

-   zdravé potraviny

-   čistú vodu

-   bezpečnú a zdravú dopravu

-   udržateľnú spotrebu energie

-   zvýšiť povedomie v oblasti separácie odpadu

-   prevencia pred znečisťovaním a poškodzovaním životného prostredia

  • Zvýšenú pozornosť venovať dopravnej výchove a prakticky to aplikovať vo výučbe na školskom detskom dopravnom ihrisku.
  • Priamo vo vyučovacom procese uplatňovať zdravotnú výchovu, sústrediť sa na výchovu proti obezite.
  • Rozvíjať výchovu k protipožiarnej ochrane, poučiť žiakov o BOZ a školskom poriadku školy.
  • V SJL zabezpečiť dôkladné zvládnutie techniky čítania, zvyšovať úroveň čitateľskej gramotnosti a naučiť žiakov správne a pohotovo sa vyjadrovať ústne i písomne.
  • Priebežne diagnostikovať čítanie.
  • V prírodovedných predmetoch uplatňovať zásadu spájania teórie s praxou. Na vyučovaní využívať metódy  a postupy založené na skúsenosti a prepojené so životom - interaktívne zážitkové učenie (sa), projektové vyučovanie a pod.
  • V matematike v 1. ročníku venovať zvýšenú pozornosť nácviku úrovne zručností žiakov v numerickom počítaní a pri rozvoji logického myslenia. V 2. ročníku rozvíjať pamäťové počítanie. Overovať  úroveň matematických operácií testami. Výsledky analyzovať a prijať opatrenia na zlepšenie zisteného stavu.
  • Na VYV využívať netradičné formy vyučovania a pracovať s odpadovým materiálom.
  • Upevňovať fyzické a duševné zdravie žiakov, rozširovať organizačné formy TV, uplatňovať netradičné pohybové aktivity (tanec, hudba).
  • Osobitnú pozornosť venovať talentovaným a nadaným žiakom.
  • Úzko spolupracovať s rodičmi, výchovnou poradkyňou, školskou knižnicou, ŠKD a taktiež s MZ 3. a 4. ročník.
  • Spolupracovať s MŠ.
  • VV proces viesť podľa ŠVP a ŠkVP, využívať zážitkové učenie ako efektívnu formu.
  • Zasadnutia MZ organizovať podľa potreby.
  • Realizovať otvorené hodiny, vzájomné hospitácie.
  • Zúčastniť sa DH v prírode jeden krát ročne.
  • Zapojiť sa do súťaže Európa v škole.
  • Zapojiť sa do 3. ročníka celoslovenskej výtvarnej súťaže SLOVENSKO , KRAJINA V SRDCI EURÓPY s mottom : Pomôž mi a ja pomôžem Tebe . 
  • Pokračovať v ďalšom vzdelávaní pedagogických pracovníkov.
  • Do tematických plánov vhodných predmetov  zapracovať úlohy súvisiace s výchovou v duchu humanizmu a so vzdelávaním v oblasti ľudských práv, práv dieťa ťa, predchádzania všetkých foriem diskriminácie, xenofóbie, intolerancie a rasizmu.       
  •  Výchovu v duchu humanizmu realizovať aj v rámci triednických hodín.  
  • V rámci TRH venovať sa témam o starších ľuďoch a zvyšovať úctu žiakov voči nim.

1. október – Medzinárodný deň starších ľudí   

  •  Vytvárať priaznivé multikultúrne prostredie v triede, aby mali  všetci žiaci príležitosť rozvíjať svoj potenciál ( prostredníctvom chápajúceho a kritického spôsobu štúdia jednotlivých kultúr napomôcť žiakom porozumieť iným kultúram.). Na hodinách  výchovné a vzdelávacie pôsobenie zamerať na rozvoj poznávania rozličných tradičných aj nových kultúr, rozvoj tolerancie, rešpektu a prosociálneho správania a konania vo vzťahu ku kultúrnej odlišnosti.
  • Výchovu k ľudským právam v triede usmerňovať tak, aby sa stala integrálnou súčasťou celoživotného procesu podpory a ochrany ľudských práv, aby podporila hodnotu človeka ako ľudského jedinca, zabezpečiť efektívnu spoluprácu školy, rodičov, mimovládnych organizácií a širokej miestnej komunity v zmysle Dohovoru o právach dieťaťa monitorovať v triedach správanie detí a ich zmeny. Pri porušovaní zdravého osobného vývinu, bezodkladne zabezpečiť ochranu detí a využívať účinné nástroje na predchádzanie záškoláctva, agresívneho správania, šikanovania a pod.   
  • Snažiť sa o rýchle riešenie výchovných problémov v spolupráci s vedením školy.
  • Vytvárať a podporovať na sponzorovanie školy.
  • Podporovať činnosť športových krúžkov.
  • Súvislosti s Medzinárodným dňom školských knižníc ( 25.10.2009) realizovať netradičné formy vyučovania SJL.
  • Do plánu práce pre jednotlivé predmety zapracovať a neformálne redukovať prierezové témy zavedené ŠVP. Na úrovni primárneho vzdelávania sú to nasledovné témy:

Dopravná výchova - DOV

Osobnostný a sociálny rozvoj – OSR

Environmentálna výchova – ENV

Multikultúrna výchova – MUV

Ochrana života a zdravia – OZZ

Tvorba projektu a prezentačné zručnosti – PPZ

 

Hlavné úlohy v jednotlivých vyučovacích predmetoch

 

Slovenský jazyk a literatúra :

-   dbať na dôsledné osvojenie pravopisu

-   čítanie literárneho i náučného textu s porozumením

-   rozvoj rečových zručností v ústnej i písomnej forme

-   zapojenie žiakov do literárnych súťaží

-   zlepšenie grafického prejavu

Matematika :

-   venovať pozornosť talentovaným a nadaným žiakov a zapájať ich do matematických súťaží

-   na vyučovacích hodinách riešiť divergentné úlohy s cieľom ďalšieho rozvíjania logického myslenia

-   v geometrii dbať na presnosť pri rysovaní a správnom označovaní geometrických útvarov, dôsledne dbať na to, aby žiaci pri rysovaní používali ostrú ceruzku

Vlastiveda

-   vedieť sa orientovať na mape

-   vedieť samostatne pracovať s učebnicou , PZ a oboznámiť sa s mapou

-   naučiť žiakov samostatnému rečovému prejavu pri ústnych odpovediach

-   poznať zvláštnosti regiónu a prehlbovať ich národné cítenie a lásku  k vlasti

Prírodoveda

-   v praktických činnostiach naučiť žiakov uplatňovať metódy porovnávania , analýzy a syntézy , zovšeobecnenia, analógie, indukcie a dedukcie, ako u základnými metódami a spôsobmi skúmania skutočnosti

Výtvarná výchova

-   rozvíjať u žiakov samostatnosť v práci pri uplatňovaní rôznych technických postupov

-   prehlbovať a rozvíjať estetické cítenie, predstavivosť a fantáziu

-   zlepšovať zručnosť pri osvojení si nových výtvarných techník

-   zapájať deti do výtvarných súťaží

Hudobná výchova

-   poznať regionálne zvyky, ľudové piesne  a tance , folklórne súbory

Telesná výchova

            - naďalej posilňovať a upevňovať formovanie pozitívneho vzťahu žiakov k telesnej kultúre a športovým činnostiam

 

 

Sme škola s 27 ročnou tradíciou.
nájdete nás na mape mesta Košice

 

 

Plagátik k zápisu prváčikov na našu školu!